Diyanet-Sen Genel Merkezi
Sendikacılıkta Devrim: ‘E-Hukuk Danışma’ Sistemi
Sendikacılıkta Devrim: ‘E-Hukuk Danışma’ Sistemi
Özellikle kamu görevlilerinin görevleri ile ilgili yaşadığı hukuki sorunlara çözüm bulabilmesi yani hak arama mücadelesinde doğru adım atabilmesi sendika ile anlam kazanmaktadır. Kamu görevlisinin üyesi olduğu sendikadan alacağı hukuk destek bu anlamda çok önemli olup, ancak bu şekilde hukuki sorunlara doğru ve etkili çözüm bulunabilmektedir.
Hukuki probleme doğru çözüm somut olayın yorum ve gereksiz açıklama yapmadan doğru ve sorunun net olarak anlatılmasına bağlıdır. Bizde ilklerin sendikası Diyanet-Sen olarak üyelerimizin hukuki sorunlarına daha hızlı cevap ve daha etkili çözüm alabilmeleri için “e-hukuk danışma sistemini” geliştirmiş ve devreye sokmuş bulunmaktayız.
Memur-Sen’de ve Sendikacılıkta bir ilk olan bu uygulama ile teknolojinin imkânlarını da kullanarak üyelerimize daha kaliteli/hızlı/etkili ve çözüm odaklı hukuki destek verilmesi amaçlanmaktadır.
Uygulamada üyelerimizin hukuk büromuza ulaşıp hukuksal sorunlarını anlatmaları ve buna ilişkin belge göndermeleri dahi bazen saatler bazen de günler sürmekte olup, birçok “telefon meşgul, ulaşamıyorum, benim konum acil, belge geldi mi? Fax numarası kaç ve Belge eksik çıktı bir daha gönderin” şeklinde telefon trafiğine neden olmakta sonuçta üyemizin işlemi uzun sürmektendir.
Ayrıca genel merkeze gelen telefon yoğunluğun neredeyse yarısı “Benim davam ne oldu? Davam hangi aşamada? Davam hangi mahkemede?” şeklindeki taleplerden de oluşmaktadır. İşte kurulan bu sistem ile bu yoğunluk ortadan kalkacak ve üyelerimiz dilediği gibi dosya bilgilerine ulaşacaklardır.
Öte yandan Hukuki görüş veya yeni dava takibi isteyen üyelerimiz başvurularını bu sistem üzerinden “form” doldurarak yapacaklardır. Yine form üzerinden belge yükleme imkanı da olduğundan belgeler de bu şeklide gönderilebilecektir. Mevcut dava dosyasını görmek, incelemek, örnek indirmek veya dosyasına doğrudan evrak yüklemek isteyen üyelerimizin de bu sistemi rahatlıkla kullanabileceklerdir.
Ayrıca yapılan başvurular avukatlarımız tarafından aciliyet sırasına göre mesai saatleri içerisinde telefon veya e-mail yolu ile cevaplandırılacaktır.
Yani “e-hukuk danışma” sistemi ile teknolojinin avantajlarından da faydalanılarak hukuki konularda verimli destek sağlanması için zorunlu olan bilgi ve belge paylaşımının internetten ve online yapılması suretiyle, kişi kaynaklı hataların minimize edilmesi de hedeflenmiştir.
Sistem üzerinden gönderilecek hukuki yardım taleplerine ve bilgi ve belgelere ilişkin değerlendirmeler sistem üzerinden karşılanacağından hem zamandan hem de kaynaklardan tasarruf sağlanacaktır. Bu şekilde avukat kendisinden istenen hukuki yardımı daha kapsamlı olarak çözüme kavuşturacaktır. Bu şekilde başvuru yapan üyemizin sorunu hızlı ve etkili bir biçimde çözüme kavuşacaktır.
Sistem tamamen uygulamaya geçirildiğinde en başta hukuk bürosuna gelen gereksiz telefon yoğunluğunda ciddi bir azalma ve hukuk dışı taleplerin de önüne geçilmesi ve üye olmayan kişilerin tespit edilmesi hedeflenmektedir.
E-HUKUK DANIŞMA SİSTEMİ ÜZERİNDEN BAŞVURU
Sisteme Diyanet-Sen genel merkez internet sitesine girilerek ana sayfanın sol tarafında yer alan “e hukuk danışma” butonuna tıklamak suretiyle veya
Ana sayfada yer alan “HUKUK” bölümün üzerine gelerek “e- Danışma” butonunu tıklamak suretiyle giriş yapmak mümkündür.
Anılan butonlar tıklandıktan sonra karşımıza çıkan “e hukuk/danışma başvuru formu” eksiksiz bir şekilde doldurulmalıdır.
Form doldurulurken “Talep Türü” seçilmeli, tebliğ tarihi girilmeli ve açıklama yazıldıktan sonra ve varsa “Talep konusunda evrak var mı?” sorusu cevaplanıp evrak yüklenmeli ve “Kaydet” butonuna basarak beklenmelidir.
Daha sonra ise başvuru ekranında
Bu görüntünün çıkması beklenmeli ve bundan başvuru başarılı bir şekilde yapılmış ve yetkili avukatımıza direkt olarak ulaşmıştır.
Görüleceği üzere form son derece basit düzenlenmiş olup, başvuru yapan üyenizin birkaç dakikasını bile almayacaktır.